top of page
Liesje Brockley Photograph_2000_websize.
Logo A.png

ALGEMENE VOORWAARDEN

​

​

1.  ALGEMEEN

2.     Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, les, workshop, aanbieding en transactie

tussen Astro Annelies en de klant, tenzij er door de partijen op een uitdrukkelijke en schriftelijke manier is afgeweken

van deze algemene voorwaarden.

​

2.  VERPLICHTINGEN VAN ASTRO ANNELIES

1.     Astro Annelies staat ervoor in dat de behandelingen, lessen en workshops die worden uitgevoerd

voldoen aan de eisen van goed en zorgvuldig vakmanschap.

Hierbij wordt gebruikgemaakt van degelijke materialen en producten.

2.     Astro Annelies zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling,

de les en de workshop de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.

3.     Astro Annelies zal de klant zoveel als redelijkerwijs mogelijk is informeren over

de financiële gevolgen van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

4.     Astro Annelies zal aan de klant vragen om de juiste informatie te verstrekken die nodig is om de behandeling,

de les of de workshop naar behoren uit te kunnen voeren.

5.     Astro Annelies voert geen behandelingen, lessen of workshops uit die buiten haar beroepscompetenties vallen.

​

3.  VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT

1.     De klant dient alle gegevens aan Astro Annelies te verstrekken,

die redelijkerwijs noodzakelijk zijn voor het goed uitvoeren van de behandeling, de les of de workshop.

2.     De klant dient vooraf aan het sluiten van de overeenkomst Astro Annelies

op de hoogte te brengen van eventuele specifieke wensen.

​​

4.  BETALING

1.     Astro Annelies vermeldt de prijzen van alle behandelingen,

lessen, workshops en producten zichtbaar op de website.

2.     De vermelde prijzen voor consumenten zijn inclusief btw.

De vermelde prijzen voor ondernemers zijn exclusief btw.

3.     Aanbiedingen zijn geldig gedurende de vermelde looptijd en/of voor zolang de voorraad strekt.

4.     De klant dient indien vooraf gemeld,

op voorhand te betalen voor speciale lessen/reeksen en workshops of direct na de behandeling,

de les of de workshop de betaling van de behandeling, de les of de workshop en

de aankoop van eventuele producten contant te voldoen.

Onder contante betaling valt ook het bijschrijven van het verschuldigde bedrag

op de rekening van Astro Annelies op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen.

​5. Trajecten worden ook in deelbetalingen aangeboden. Bij inschrijving tot een traject is het volledige bedrag betaalbaar.

​

5.  ANNULERINGSVOORWAARDEN

1.     De klant dient bij verhindering de afspraak (behandeling, les of workshop) zo spoedig mogelijk te annuleren,

maar in ieder geval 48 uur vooraf aan de behandeling,

les of workshop, zodat de annulatie kosteloos kan gebeuren m.u.v. trajecten.

3.     Wanneer een klant meer dan 48u voor de aanvang van een behandeling, workshop,

of evenement annuleert, zal 100% van het betaalde bedrag worden terugbetaald m.u.v. trajecten (bv Starline)

4.     Wanneer een klant minder dan 48u voor de aanvang van een behandeling, workshop, of evenement annuleert,

zal 50% van de kostprijs worden ingehouden m.u.v. trajecten.

5.     Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag Astro Annelies de afspraak annuleren

en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling, les of workshop bij de klant in rekening brengen.

6.     In geval van overmacht hoeven beide partijen zich niet aan de verplichtingen in artikel 5.1, 5.2 en 5.3 te houden.

Overmacht bestaat uit datgene wat de wet hierover zegt.

​

​

6.  KLACHTENAFHANDELING

1.     Heeft de klant een klacht over de behandeling, de les, de workshop of een product, dan dient deze

zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 5 werkdagen na ontdekking, schriftelijk per e-mail

en via de telefoon gemeld te worden bij Astro Annelies.

2.     Astro Annelies moet binnen 5 werkdagen een passend antwoord geven op de klacht.

3.     Is een klacht gegrond, dan zal Astro Annelies de behandeling opnieuw uitvoeren,

of krediet verlenen om deel te nemen aan een volgende les of workshop, zoals men overeengekomen is.

Is dit volgens de klant zinloos, dan dient de klant dit schriftelijk kenbaar te maken.

4.     Komen Astro Annelies en de klant niet tot overeenstemming,

dan kan de klant de klacht voorleggen aan de wetgever of een mediator.

 

7.  BESCHADIGING, DIEFSTAL EN GEBEURLIJKE ONGEVALLEN

1.     Wanneer de klant meubilair, apparatuur, materiaal of producten in de praktijk beschadigt,

dan heeft Astro Annelies het recht om een schadevergoeding van de klant te eisen.

2.     Diefstal wordt door Astro Annelies altijd direct bij de politie gemeld.

3.     Astro Annelies is niet verantwoordelijk voor beschadigingen door derden of diefstal in de praktijk

4.     Astro Annelies is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen

in de praktijk of eender van de activiteiten georganiseerd door Astro Annelies.

5.     Indien de klant een medische achtergrond heeft,

dat belangrijk is bij de de deelname aan een les of workshop of het ondergaan van een behandeling,

dient de klant dit steeds op voorhand te vermelden.

Indien de behandeling, les, workshop of eender andere activiteit gevaarlijk zou zijn voor de klant,

dan behoud Astro Annelies het recht om de klant hiervan te informeren en aan te raden om niet deel te nemen.

De klant blijft uiteindelijk altijd zelf verantwoordelijk voor zijn gezondheid.

 

8.  BEHOORLIJK GEDRAG

1. De klant dient zich in de praktijk te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen.

Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord bedrag blijft vertonen,

heeft Astro Annelies het recht om de klant zonder opgaaf van reden de toegang tot de Multipraktijk te weigeren.

 

9.   GDPR – PATIËNTENGEGEVENS

Om goede zorg te verlenen hebben we verschillende gegevens van en over jou en/of je zoon/dochter nodig.

Als gevolg van nieuwe Europese wetgeving (de Algemene Verordening Gegevensbescherming,

of afgekort in het Engels de GDPR) is het onze taak en vinden we het ook belangrijk

om je mee te delen welke gegevens we van jou verzamelen en wat we daarmee precies doen.

In deze tekst geven we jou die informatie.

Versie 3.0, datum laatste wijziging 27/01/2022

​

Welke gegevens verzamelen we over jou?

​

We verzamelen volgende gegevens over jou als patiënt:

• Identificatiegegevens (en in voorkomend geval van je wettelijke vertegenwoordiger);

contactgegevens
• Mutualiteit;
• Gegevens over je gezondheid (diagnose, prognose, anamnese, behandeling, ...)

• Gegevens over je familieleden, enkel indien dit relevant is voor de behandeling;

• Gegevens over opleiding en vorming;
• Geluids- of beeldopname; verslaggeving van voorgaande onderzoeken

Voor kinderen onder de 13 jaar dient een ouder of wettelijke vertegenwoordiger zijn akkoord te geven.

Voor kinderen vanaf 13 jaar dienen zij eveneens hun toestemming te geven.

​

Bent u leverancier, dan worden uw gegevens of deze van uw contactpersonen verwerkt in

het kader van deze activiteiten, alsook bij het verwerken van facturen en andere boekhoudkundige documenten.

Tot slot kan het zijn dat wij gegevens over u verwerken omdat dat van belang is of kan zijn voor onze activiteiten,

bijvoorbeeld om op uw advies of diensten beroep te kunnen doen.

​

Waarom verzamelen we die gegevens?

​

We verzamelen deze gegevens om u adequate en kwaliteitsvolle zorg te kunnen verlenen

ten einde uw behandelproces te kunnen opvolgen en een juist behandeltraject te kunnen doorlopen.

We verzamelen deze gegevens omdat het ons helpt in ons werk.

De wetgeving verplicht ons nu deze gegevens bij te houden voor een periode van 30 jaar

na de laatste behandeling en/of het afsluiten van het dossier.

Tenzij u een document ondertekent waarin u vraagt om de verzamelde gegevens te verwijderen.

​

Worden de gegevens met anderen gedeeld?

​

De gegevens die we van en over jou hebben vallen in principe onder het beroepsgeheim.

We delen ze dan ook enkel met anderen wanneer dit geoorloofd is en na vooraf met jou overlegd te hebben.

We delen enkel gegevens:

• indien dit nodig is voor een goede zorgverlening (bv. met andere zorgverleners, zoals je huisarts, met het CLB, met je wettelijke vertegenwoordiger, ...), of

• wanneer je daarin uitdrukkelijk hebt toegestemd (bv. mededeling aan een familielid dat geen vertegenwoordiger is, aan een vriend(in), ...).

In het kader van wettelijke verplichtingen, zoals:

terugbetalingen van verstrekte hulp door verzekeringsinstellingen,

worden bepaald gegevens ook gedeeld met uw eigen ziekenfonds.

​

Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?

​

We zijn verplicht om je dossier 30 jaar te bewaren.

Dit betekent dan ook dat we je gegevens 30 jaar bewaren, tenzij u,

zoals hierboven werd beschreven, beslist om de gegevens te verwijderen.

​

Zijn er specifieke rechten die je kan uitoefenen over de gegevens die we van jou bewaren?

​

Als patiënt kan u verschillende rechten uitoefenen met betrekking tot de gegevens die we van u bewaren.

Zo heb u recht op inzage in uw dossier en op een kopie hiervan.

U dient hiervoor een schriftelijk verzoek in te dienen bij de behandelende therapeut.

Tevens heb u het recht om bepaalde gegevens die onjuist opgenomen zijn in het dossier aan te passen.

​

Grondslagen voor de verwerking van gegevens:

​

In beginsel verzamelen en verwerken wij uw gegevens op basis van de contractuele relatie die wij

met u hebben als gevolg van uw vraag tot verzorging en behandeling en

het therapeutisch contract dat wij daartoe met u sluiten.

In andere gevallen is de verwerking gebaseerd op de taken van algemeen belang die wij als zorgverleners vervullen.

Waar de verwerking niet noodzakelijk is om de contractuele relatie uit te voeren,

zoals bij communicatie, is ze gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen als zorgverlener,

in het bijzonder de vrijheid van vereniging en informatie.

Daarbij zorgen wij er steeds voor dat er tussen onze en uw belangen een evenwicht bestaat.

​

Wie is verantwoordelijk voor de verzameling en bewaring van je gegevens?

​

De verantwoordelijke voor de verzameling en bewaring van je gegevens in het

patiëntendossier is je behandelende therapeut, die alle gegevens in het dossier noteert.

Zijn/haar contactgegevens zijn dezelfde als die van de (groeps)praktijk.

Multipraktijk Cognimotori behoudt zich het recht voor deze verklaring en/of dit beleid te wijzigen.

Wijzigingen zullen via de website aan gebruikers worden gemeld.

Indien je een klacht hebt specifiek over de verwerking van je persoonsgegevens, kan je die indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA): Drukpersstraat 35, 1000 Brussel.

https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be

​

Astro Annelies
astro.annelies@outlook.be, www.astroannelies.be

 

10.    RECHT

Op elke overeenkomst tussen Astro Annelies en de klant is het Belgische recht van toepassing.

In het geval van uitleg van de inhoud en strekking van

deze algemene voorwaarden is telkens de Nederlandse tekst bepalend.

De versie die van toepassing is, is steeds de laatst gedeponeerde versie

of de versie die van kracht was tijdens het tot stand komen van de overeenkomst.

​

​​

bottom of page